با انجیر گرمسار غده بدخیم خود را از بین ببرید

میوه انجیر گرمسار در واقع یک گل وارونه (معروف به سیکونیوم) است. و به دلیل ماهیت “درون به بیرون” آن، گل های این گیاه نمی توانند به روش های گرده افشانی معمولی مانند گرده افشانی باد یا حشرات (به ویژه زنبورها) تکیه کنند.

گلهای آن که در داخل “میوه” پنهان شده اند، بعداً به انجیرهای آشنا تبدیل می شوند میوه های واقعی و تنها حشره ای که قادر به گرده افشانی گل های واقع در داخل پوسته است، Blastophaga psenes است. این یک زنبور سیاه ریز (معروف به زنبور انجیر) است که اندازه بدن آن بیش از 2 میلی متر نیست.

انجیر را می توان به عنوان شیرین کننده در شیرینی ها، دسرهای شیرین و غلات صبحانه استفاده کرد. همچنین به دلیل بو و طعم مطبوع می توان از آن ها در سالاد و غذاهای اصلی استفاده کرد. طعم انجیر به خودی خود بسیار مطبوع است اما به طرق مختلف قابل بهبود است که بسته به ذائقه خود می توانید آن را امتحان کنید.

انجیر که به نام درخت انجیر معمولی (Ficus carica) نیز شناخته می شود، یک میوه فیکوس بومی خاورمیانه است. اگرچه انواع دیگری از فیکوس وجود دارد، فیکوس کاریکا دقیقا همان “انجیر” معروفی است که می توانیم در قفسه های فروشگاه ها ببینیم.

و اعتقاد بر این است که انجیر یکی از اولین گیاهانی بود که مردم شروع به کشت کردند. تاریخ کشاورزی آن حداقل 11000 سال است. بسیاری از این می ترسند که زنبورها و لاروهای آنها در میوه های خوراکی زندگی کنند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، زنبورها در “میوه های” ماده تخم نمی گذارند (و ما فقط “میوه های” ماده را می خوریم). اما حتی اگر ماده به داخل انجیر برود و نتواند از آن خارج شود، می میرد و با شیره کاملاً شکافته می شود. بنابراین هیچ اثری از زنبور در آنجا نیست