خوردن انجیر خشک تبریز از ترشح اسید معده جلوگیری می کند

در حالی که سیستم ایمنی بدن به ویژه با گذر از تابستان به پاییز ضعیف می شود، مصرف انجیر خشک تبریز با خواص آنتی اکسیدانی قوی مقاومت بدن را تقویت می کند. ظرفیت آنتی اکسیدانی انجیر که سرشار از ویتامین نیز می باشد به خصوص در انجیرهای تیره بسیار بیشتر است.

انجیر همچنین سرشار از ویتامین B6 و مس است. فلز مس؛ این ماده معدنی مهمی است که در تنظیم سیستم عصبی و متابولیسم، تولید انرژی و تشکیل سلول‌های خونی و بافت‌های همبند نقش مهمی دارد.

از طرف دیگر، ویتامین B6 برای تجزیه پروتئین گرفته شده از رژیم غذایی برای سنتز پروتئین های جدید ضروری است. همچنین نقش مهمی در سلامت مغز دارد. نشریات علمی نشان داده اند که زنانی که مقادیر زیادی فیبر مصرف می کنند نسبت به کسانی که کمتر فیبر مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

علاوه بر این، برگ‌های انجیر و لاتکس طبیعی گیاهان انجیر فعالیت ضد توموری در برابر سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سلول‌های سرطان کبد نشان می‌دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که خوردن انجیر یا نوشیدن چای برگ انجیر اثرات مشابهی خواهد داشت. اگرچه مطالعات آزمایشگاهی نقطه شروع امیدوارکننده ای را ارائه می دهد. مطالعات انسانی برای ارزیابی چگونگی تأثیر انجیر یا برگ انجیر بر رشد سرطان مورد نیاز است.

انجیر میوه ای غنی از پتاسیم است که به تعادل فشار خون کمک می کند. کمبود پتاسیم را می توان با افزایش مصرف روزانه سدیم در افراد با خطر قلبی بالا که میوه و سبزیجات به طور منظم مصرف نمی کنند و مصرف غذاهای فرآوری شده و گوشت زیاد است مشاهده کرد. اگر دیابت ندارید، مصرف 1 انجیر در روز به طور منظم می تواند با متعادل کردن فشار خون به محافظت از قلب شما کمک کند.

انجیر تازه که در رنگ های مختلف از زرد تا بنفش تیره است نیز می تواند جایگزین مناسبی برای رفع نیازهای شیرین شما باشد. علاوه بر خرمای خشک ترجیح داده شده، تردی شیرین را می توان با انجیر خشک از بین برد.

انجیر تازه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به انجیر خشک است. با این حال، فواید انجیر خشک و همچنین فواید انجیر تازه وجود دارد. انجیر خشک که سرشار از فیبر غذایی است. حاوی پتاسیم، آهن، کلسیم، آنتی اکسیدان ها و کربوهیدرات های پیچیده است.