زنی با نخود بازاری همسرش را مسموم کرد

نخود بازاری با توجه به ترکیبات شیمیایی خود انباری از ریز عناصر، پروتئین، چربی و کربوهیدرات است که برای بدن مفید است. این لوبیاها که ترکیب شیمیایی آنها شامل پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، ویتامین های B، A، E، K، H، PP، اسیدهای آمینه، عناصر ریز است که تقریباً کل جدول تناوبی را تشکیل می دهند، می توانند به طور کامل جایگزین فرآورده های گوشتی بدون آسیب رساندن به سلامتی شوند.

میوه ها سرشار از آهن هستند، حاوی فیبر گیاهی و نشاسته هستند. این فرهنگ از مقدار زیادی BJU (پروتئین، چربی، کربوهیدرات) تشکیل شده است، بنابراین ارزش غذایی لوبیا با برخی از انواع گوشت که یک منبع غذایی جایگزین برای گیاهخواران است، برابری می کند.

محتوای پروتئین بالا در میوه ها نزدیک به عدس و لوبیا است. محتوای کالری محصول، که در طول تحقیقات نشان داده شد، 55 کیلو کالری در هر 100 گرم است. محصول پخته شده کالری بیشتری دارد – 60 کیلو کالری در 100 گرم. معلوم شد که نخود خشک پر کالری است – 298 کیلو کالری در هر 100 گرم محصول. اما نخود های کنسرو شده سنتی کمترین کالری را دارند

فواید و مضرات نخود در بسیاری از منابع اطلاعاتی توضیح داده شده است. خواص مفید آن هم در طب سنتی و هم در طب سنتی شناخته شده است. غلاف های گیاه حاوی مقدار زیادی کلروفیل هستند که بر محتوای کلسیم بدن تأثیر می گذارد.

نخود خرد شده در اثر له شدن، خواص مفید خود را از دست می دهد و ویتامین ها و مواد معدنی را از بین می برد. لوبیا نخود برای بدن مفید است. با توجه به اینکه در نخود کلسترول وجود ندارد، برای نارسایی قلبی استفاده می شود. با کمبود ویتامین A (رتینول)، خوردن له شده نخود بدون عملیات حرارتی توصیه می شود.

در عین حال، ترکیب ظرف با محصولات حاوی نشاسته توصیه نمی شود تا از مشکلات جذب رتینول جلوگیری شود. پوره نخود برای درمان اسیدیته زیاد و زخم معده نیز مفید است. تحقیقات مدرن دانشمندان نشان داده است که از نخود می توان به عنوان یک داروی کامل استفاده کرد.

حاوی موادی است که می تواند فرآیندهای اکسیداتیو را کند کند. استفاده از این میوه ها به طور قابل توجهی از روند پیری پوست جلوگیری می کند، با ظاهر سرطان، حمله قلبی و فشار خون بالا مقابله می کند. نخود به دلیل محتوای کربوهیدرات موجود در آن که از فروکتوز و ساکارز تشکیل شده است برای دیابت مفید است.

نخود تازه به عنوان یک ادرارآور عالی عمل می کند و به حذف اسیدها از معده کمک می کند. نخود به دلیل داشتن پیریدوکسین که در سنتز اسیدهای آمینه نقش دارد برای درماتیت و تشنج مفید است.