فلفل دلمه ای سبز دزفول در رنگ دیوار های خانه ای استفاده شد!

نوعی منحصر به فرد فلفل دلمه ای، فلفل دلمه ای سبز دزفول است که طرفداران زیادی دارد.

در انگلیسی بریتانیایی به این میوه به سادگی «فلفل» می گویند، در حالی که در بسیاری از کشورهای مشترک المنافع مانند استرالیا، هند، مالزی و نیوزلند به آن «فلفل دلمه» می گویند.

در سرتاسر اروپا، اصطلاح «پاپریکا» که ریشه در کلمه فلفل دارد، استفاده می‌شود که گاهی اوقات با رنگ آن‌ها (مثلاً «گرون پاپریکا»، «گل پاپریکا» در هلندی که به ترتیب سبز و زرد هستند به آن اشاره می‌شود.

پاپریکا همچنین به ادویه پودری که از همان میوه تهیه می شود اشاره دارد. در فرانسه به آن “poivron” یا “piment” می گویند.

در ژاپن، کلمه (“پیمان” از فرانسوی) فقط به فلفل دلمه ای سبز اشاره دارد، در حالی که (“پاپوریکا” از پاپریکا) به فلفل دلمه ای با رنگ های دیگر اشاره دارد.

در ایالات متحده و کانادا، میوه اغلب به سادگی به عنوان “فلفل” یا با رنگ نامیده می شود (مثلاً “فلفل قرمز”، “فلفل سبز”)، اگرچه اصطلاح خاص تر “فلفل دلمه ای” در بیشتر موارد درک می شود. مناطق

فلفل دلمه ای هم در حالت سبز نابالغ و هم در حالت رسیده قرمز، زرد یا نارنجی فروخته می شود. آنها ممکن است به صورت پخته یا خام مانند سالاد مصرف شوند.

آنها همچنین ممکن است به صورت پودر درآیند و به عنوان رنگ یا طعم دهنده به میوه اضافه شوند. فلفل دلمه‌ای دارای ارزش‌های غذایی متعددی است. آنها منابع عالی ویتامین C و ویتامین A هستند.

آنها همچنین منبع ویتامین B6، اسید فولیک، بتاکاروتن و فیبر هستند. فلفل قرمز همچنین حاوی لیکوپن است که برای کاهش خطر برخی سرطان ها (سرطان پروستات، سرطان دهانه رحم، مثانه و پانکراس) مهم است.

مطالعات مختلف بر روی فلفل قرمز یا اجزای آن این دیدگاه را تایید می کند که فلفل دلمه ای اثر محافظتی در برابر آب مروارید، آرتریت روماتوئید و سرطان ریه دارد.