لامپ کم مصرف 85 وات موجب آتش گرفتن یک برج در تهران شد

اگرچه امروزه بهره وری انرژی اغلب به عنوان مصرف انرژی کم در نظر گرفته می شود، اما باید به عنوان کاهش در میزان انرژی مصرفی بدون تغییر سطح روشنایی مورد نیاز محیطی که قرار است روشن شود، تعریف شود.

صرفه جویی در انرژی عبارت است از فراهم کردن شرایط نوری یکسان بدون تغییر سطح روشنایی مورد نیاز برای فیزیولوژی انسانی محیطی که در آن با منابع نور جایگزین روشن می شود.

در این مطالعه، کارایی انرژی با مقادیر شار نوری بالا و مصرف برق کم چراغ‌های دارای لامپ LED به جای لامپ‌ کم کصرف 85 وات به دست آمده است. علاوه بر این، اهمیت بهره وری توان و همچنین ویژگی هایی مانند شارهای نورانی، فاکتورهای بازده، طول عمر، در اولویت های منابع نور بیان شده است.

مقایسه لامپ های دیود ساطع نور (LED) و لامپ های فلورسنت از نظر بازده انرژی با یک مطالعه شبیه سازی در یک کارخانه فرآوری فلز مورد بررسی قرار گرفت. لامپ های فلورسنت و لامپ های LED از نظر محاسبات روشنایی و مصرف انرژی مقایسه شدند.

با حفظ سطوح روشنایی مشخص شده در استانداردها، مصرف انرژی کمتری با استفاده از لامپ های LED به جای لامپ های معمولی حاصل می شود.لامپ های هالوژن مدرن مورد استفاده در وسایل روشنایی برای ولتاژهای 6 ولت، 12 ولت، 24 ولت و 220-230 ولت موجود هستند.

آنها دارای طیف گسترده ای از طرح ها و پریزهای مختلف برای اتصال خود هستند. آنها قبلاً شروع به تولید لامپ هایی با پایه معمول E27 برای ما کرده اند، مانند یک لامپ رشته ای. برای عملکرد صحیح چراغ ها، لازم است هر چراغی تصور روشنی از لامپ های نصب شده در خود داشته باشد.

لامپ ها را می توان در طرح باز و بسته تولید کرد. بازتابنده ها را می توان در لامپ های طرح بسته تعبیه کرد و شار نور ساطع شده از نیمکره بالایی لامپ را در جهت درست هدایت می کند. لامپ های باز در کیسه های پلاستیکی مینیاتوری عرضه می شوند.

این برای جلوگیری از تماس انگشتان با لامپ ضروری است. با توجه به اینکه دمای فلاسک تا دمای بیش از 250 درجه سانتیگراد گرم می شود، حتی با آلاینده های چربی کوچک که با فلاسک زینتر شده اند و یکنواختی آن را نقض می کنند، می تواند عمر مفید را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.