مادری که در جشن تولد دخترش گردو سنندج را به هدیه داد

درخت گردو سنندج یک درخت پهن برگ است که می تواند تا 35 متر رشد کند. آنها معمولاً دارای یک تنه کوتاه و تاج پهن هستند، اگرچه اگر در یک موقعیت جنگلی رشد کنند می توانند باریکتر باشند.

پوست آن در جوانی صاف و قهوه ای مایل به زیتونی است، شکاف ایجاد می کند و با افزایش سن به خاکستری نقره ای محو می شود. شاخه ها تنومند، سبز و منحنی هستند.

در زمستان با این موارد مشخص می‌شود: مغز بدون قطعه درونی یا مرکز اسفنجی شاخه. در پایه خود، جوانه ها دارای اسکارهای نعل اسبی شکل یا علائمی هستند که از برگ های افتاده به جا می ماند.

قابل بحث این است که پوست گردو تعدادی کاربرد صنعتی دارد، به عنوان مثال، به عنوان غلیظ کننده در رنگ ها و پلاستیک ها، به عنوان پرکننده در مواد منفجره، و برای تمیز کردن و پرداخت.

برای مصارف خانگی، ذرات ریز پوسته گردو را می توان به عنوان یک عنصر ساینده به صابون ها و اسکراب ها اضافه کرد. ظاهراً از پوسته های زمین شده نیز می توان برای سوخت استفاده کرد.

در مهرماه گردو رسیده و جمع آوری آن شروع می شود که در بیشتر موارد هنوز با دست انجام می شود و یک امر خانوادگی است.

شکستن پوسته اما نه مهره یک هنر است، و مهارت در دانستن دقیق محل ضربه زدن به پوسته نهفته است، توصیه می شود به سادگی از یک فندق شکن استفاده کنید که عملی است و خطر آسیب را کاهش می دهد. … و در زیر پوسته سخت شما یک قلب نرم پیدا خواهید کرد.

شکسته‌ها، «invalides» ارزان‌تر هستند و معمولاً به روغن تبدیل می‌شوند، «huile de noix» که مهم‌ترین محصول جانبی است. این روغن دارای طعمی آجیلی و لطیف است و حاوی مواد مغذی و ترکیبات مفیدی مانند اسیدهای چرب غیراشباع و ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است.

مصرف روغن گردو ممکن است سلامت قلب شما را بهبود بخشد و سطح قند خون را کاهش دهد. هزاران سال پیش، روغن گردو قبلاً برای اهداف مختلفی مانند نورپردازی، صابون و رنگ استفاده می شد.