نردی که با تخمه آفتابگردان فله همسرش را به قتل رساند

تخمه آفتابگردان فله میوه گیاهی معروف است که نام لاتین آن Helianthus annuus است. این گیاه یک گیاه گلدار بزرگ از خانواده دیزی است که در سال یک محصول تولید می کند.

ساقه های گیاه تا 3 متر رشد می کنند و قطر گل تا 30 سانتی متر می رسد. این گیاه را می توان در هر منطقه ای که فرصت آبیاری محدود باشد، کشت کرد. همچنین هفتاد گونه از گیاهان این تیره وجود دارد.

استفاده از تخمه آفتابگردان به خصوص در قالب تنقلات است. این تنقلات با تفت دادن دانه ها به صورت شیرین و شور مصرف می شوند. اما از آنجایی که در روغن تخمه آفتابگردان استفاده می شود، یکی از پرمصرف ترین شکل ها در کشور ما است.

این روغن مستقیماً از دانه های گیاه آفتابگردان به دست می آید. روغن آفتابگردان نیز به طور کلی در سالاد، غذا و سرخ کردن استفاده می شود. ویتامین های E، B5، B1 و مواد معدنی مانند اسید سیاسی، مس، منیزیم، فسفر، روی، سلنیوم شامل می شود.

مصرف بیش از حد تخمه آفتابگردان منجر به تجمع بیش از حد سدیم در بدن می شود و عوارضی مانند چاقی را به دنبال دارد. در مصرف تخمه آفتابگردان، دانه های گروه غذایی آلرژی زا باعث ایجاد واکنش های آلرژیک مانند پارگی، خارش و قرمزی پوست، اگزما و عطسه در افراد حساس می شود.

متوسط ​​قیمت یک کیلوگرم تخمه آفتابگردان سفید در سال 2021 که پرمصرف ترین آجیل در ترکیه است به دلیل شرایط بازار دائما در حال تغییر است. برای پیگیری قیمت های روز می توانید با شرکت ما تماس بگیرید. ما خدمات را با مقرون به صرفه ترین قیمت در شرایط بازار ارائه می دهیم.

مصرف روزانه حداکثر یک مشت تخمه آفتابگردان خام در میان وعده ها توصیه می شود. به طور کلی روزانه ۲۵ گرم تخمه آفتابگردان برای خانم ها و ۳۸ گرم در روز برای آقایان باید مصرف شود. با نگاهی به محتوای تخمه آفتابگردان بوداده یا بدون نمک، هفتاد و دو درصد کالری را چربی تشکیل می دهد.

تقریباً در بسیاری از نقاط جهان می توان گل آفتابگردان را که میوه تخمه آفتابگردان است، پرورش داد. در کشور ما تکیرداغ جایی است که بیشترین گل آفتابگردان در آن کشت می شود و پس از آن ادرنه قرار دارد. به طور کلی آفتابگردان گیاهی است که در منطقه مرمره با 47.2 درصد، در منطقه آناتولی مرکزی با 29.2 درصد و در منطقه دریای سیاه با 8.2 درصد به طور گسترده کشت می شود.

دانه های آفتابگردان گیاه آفتابگردان در دمای بین 18 تا 33 درجه بهترین رشد را دارند. بسته به گونه، بلوغ آفتابگردان و تولید دانه های جدید معمولا بین 80 تا 120 روز طول می ک