کاربرد ورق گالوانیزه رنگی دست دوم در حرکت عقربه ساعت

آلومینیوم انعطاف پذیرتر از فولاد است و به آن اجازه می دهد تا در ورق گالوانیزه رنگی دست دوم پیچیده تری پیکربندی شود. با این حال، به خصوص در پروفیل های ساده تر، به آلومینیوم گیج نسبتاً سنگین نیاز دارید و این باعث افزایش هزینه آن می شود.

فولاد ذاتاً از استحکام بیشتری نسبت به آلومینیوم برخوردار است، معمولاً ارزانتر است و بدون لایه زیرین در برابر آتش مقاوم است. آلومینیوم دارای درجه آتش سوزی کلاس A نیست، اما این سیستم می تواند با لایه زیرین و روکش مناسب به رتبه کلاس A دست یابد.

هر دو نوع سقف فلزی احتمالاً از همه ما بیشتر عمر خواهند کرد. در مقایسه با مصالح سنتی سقف، هر دو طول عمر بسیار طولانی تر، پایداری محیطی بهتر، استحکام بهتر و هزینه طولانی مدت کمتری را ارائه می دهند. فولاد معمولاً می تواند بادهای 110 تا 150 مایل در ساعت را تحمل کند و طراحی مواد برخی از سقف های فولادی الزامات آیین نامه ساختمانی میامی داد و فلوریدا را برای مقاومت در برابر بالا آمدن باد طوفان برآورده می کند.

سر و صدای باران، برف و سنگ های تگرگ کوچک برای مصالح بام آلومینیومی یا فولادی مشکلی نیست – نه بیشتر از سقف های زونا. این به این دلیل است که این روکش و لایه زیرین مواد بام – روی هر سقفی – است که صداهای طبیعت را خاموش می کند – نه خود مواد سقف.

پوشش‌های کویل سقفی فلزی آلومینیومی و فولادی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های استاندارد موجود است و می‌توان آن را برای برآورده کردن درخواست مالک سفارشی کرد. رنگ‌های سفارشی معمولاً هزینه بیشتری دارند و برخی از پوشش‌ها دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند. به عنوان مثال، یک پوشش Kynar PVDF محافظت بیشتری در برابر خوردگی و اکسیداسیون ارائه می دهد.

هر دو آلومینیوم و فولاد دو تا از بهترین مواد بام کم مصرف هستند. هر دو به طور طبیعی نور را منعکس می کنند و گرما منتشر می کنند. بیشتر مواد بام آلومینیومی و فولادی با روکش های سقف خنک موجود است که مطابق با LEED و Energy Star است.

در نهایت، نیازهای پروژه شما تعیین می کند که از کدام استفاده کنید. اگر پروژه در نزدیکی اقیانوس و نه در قلمرو طوفان باشد، احتمالاً انتخاب آلومینیوم خواهد بود. اگر در غرب قصد ساختن یک ساختمان انباری با دهانه وسیع را دارید و آتش سوزی ها نگران کننده هستند، احتمالاً می خواهید از فولاد استفاده کنید. اگر نگرانی شما اضافه وزن سقف فلزی است که روی یک سقف قدیمی شیلنگ در یک ساختمان موجود نصب می شود، ممکن است بخواهید به آلومینیوم یا فولاد سبک سنج فکر کنید. به فلزی ضربه بزنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند.