خرما جیرفت موجب از بین رفتن این شهر شد

خرما جیرفت با داشتن ویتامین A تاثیر مثبتی بر سلامت چشم دارد. اشتباه نیست اگر بگوییم خرما برای هر قسمت از بدن ما از سر تا پا مفید است. خرما اگرچه فواید غیرمنتظره ای دارد اما از نظر سلامت چشم نیز بسیار مفید است. این را مدیون ویتامین A موجود در آن است. خانم

کبد را سالم تر می کند. ویتامین های B1، B2، B3 و B6 موجود در خرما یکی از مهم ترین حامیان عملکرد سالم کبد محسوب می شوند. به همین دلیل، کسانی که کبدشان مشکل دارد و کسانی که می خواهند کبدشان سالم تر کار کند، خرما را از خانه دور نکنند.

البته اگر مشکل بسیار جدی در کبد خود دارید، بسیار مهم است که قبل از مصرف منظم خرما با پزشک خود مشورت کنید و بدانید که چه مقدار در روز باید بخورید. چون نباید از هیچ غذایی برای خوددرمانی استفاده کنید، حتما باید از پزشکان متخصص در این مورد اطلاعات بگیرید، یادتان باشد.

یکی از مهمترین اثرات سلامتی خوردن خرما در ماه رمضان بر قند خون است. زمانی که خرما در حد اعتدال مصرف شود، یعنی ۲ تا ۳ بار در روز، قند خون را در سطح سالم نگه می دارد.

مخصوصاً در روزهای ماه رمضان که چیزی خورده نمی شود یا برای مدت طولانی خورده نمی شود، اولین غذاهایی که خورده می شوند می توانند به طور ناگهانی سطح قند خون را افزایش دهند. اگرچه گفته می شود خرما حاوی مقدار زیادی قند است، اما یکی از سالم ترین گزینه ها برای شکستن روزه است، زیرا مانند گلوکز قند مضری نیست.

اما ارزش تکرار دارد، اگر خرما را به مقدار زیاد بخورید، قند شما را افزایش می دهد، بنابراین فقط باید 2 یا 3 بار در روز بخورید.

جدا از این ویژگی، البته خرما فواید زیادی برای بدن ما دارد. در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم …

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.