معابدی که با بلوک دیواری سیمانی در سمنان ساخته شده است

بلوک دیواری سیمانی در سمنان یک ماده ساختمانی سبک وزن است که با اتوکلاو کردن مخلوط مجموعه ای از یک ماده سیلیسی ریز مانند خاکستر بادی و چسب به شکل آهک تولید می شود. بلوک های بتنی سلولی دارای مزایای فنی بسیاری از جمله نسبت مقاومت به وزن بهتر، عایق صوتی بهتر، پایداری تغییرات دما و رطوبت، مقاومت در برابر آتش، هدایت حرارتی پایین، مقاومت در برابر تراوش آب و غیره هستند.

از آنجایی که این بلوک ها به صورت ماشینی ساخته شده اند و از نظر اندازه یکنواخت هستند، واحدها به مقدار نسبتاً کمتری ملات سیمان نیاز دارند و می توان از گچ کاملاً اجتناب کرد زیرا بلوک ها صاف و یکنواخت هستند.

استفاده از بلوک های بتنی به عنوان یک واحد بنایی در بسیاری از کارگاه های ساختمانی به دلیل مزایای زیر قابل مشاهده است. عایق حرارتی بهتر، مقاومت در برابر آتش و جذب صدا را افزایش می دهد. این امر باعث صرفه جویی در زمین های کشاورزی گرانبها می شود که برای تولید آجر استفاده می شود.

بلوک ها را می توان به گونه ای آماده کرد که اتصالات عمودی به طور خودکار تکان بخورند و در نتیجه نظارت ماهرانه کاهش یابد. ساخت سنگ تراشی بلوک بتنی آسان تر، سریع تر و محکم تر از بنایی آجری است. شکل و اندازه کامل بلوک بتنی کار یک سنگ تراشی را بسیار ساده تر می کند.

با تولید واحدهای بنایی بلوک بتن آرمه (RCB) می توان کاربرد را بیشتر افزایش داد. بلوک‌ها دارای دو سوراخ برای قرار دادن میلگردهای تقویت‌کننده مناسب می‌باشند و سازه با واحدهای RCB در صورت طراحی می‌تواند با خیال راحت در برابر باد و زلزله مقاومت کند.

تیرها و ستون های سنتی را می توان به طور کامل حذف کرد و به سازه با واحدهای RCB جلوه بهتری داد. با توجه به مزایای ذکر شده در بالا، تکنیک ساخت و ساز بنایی بلوک بتنی را می توان در مقیاس بزرگ مسکن انبوه و پروژه های مختلف مهندسی عمران به کار گرفت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.